reklama

Amerika holé baby - príchod do Severnej Karolíny - (2)

Pokračovanie.....OBX - Outer Banks , alebo pobrežie Severnej Karolíny sa mi v marci 04 stalo domovom. Doteraz. Namierené som mal ku kamarátovi zo Slovenska, ktorý tu už dlhšie prebýval. Spali sme pár dní na jednom letisku, neskôr sme sa presťahovali do iného domu a komfort stúpol - zdieľali sme niekoľko mesiacov jednu izbu. Môj dlh vtedy činil asi 7000 USD v štruktúre - 3000 $ výdaje na interhship, 3000$ kúpa auta (Hyundai Accent 1998 ešte v Georgii) a 1000$ vreckové požičané od priateľky. Sľubný začiatok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Prvý job - cez známeho - roofing (roof - strecha)
To Vám bola paráda. Ja, ako vravel "profesor" z gympla, na pudingu odchovaný som sa tu dokonale naučil ako chutí manuálna práca. Balíčky so strešnými krytinami mohli mať tak 30kg, nosiť ich bolo treba po rebríku (och) na prvé, druhé, tretie poschodie a nebolo ich málo. Takže jedna ruka na rebríku, druhá obopína na ramene balíček, nohy ako z olova a neukazujúc strach z výšok sa plazím dohora, kde prichádza ešte záverečný úkon - preklopenie na strechu. Práca obnášala strhávanie starého šindľa, upratovanie všakovakého bordelu po obvode celého domu, roznosenie balíčkov rovnomerne po celej streche, brnkanie obrysových čiar a nastreľovanie šindľa nového (k tejto poslednej činnosti som sa nedostal). Bol to kumšt, najmä keď mala strecha všakovaké nepravidelnosti, vežičky, výklenky, komíny apod...Rebrík sa zosunul podo mnou len raz a to našťastie "iba" na terasu o kus nižšie, kde sa zastavil na sklenných okenných výplniach a medzi mojimi nohami. Doteraz dúfam, že budem mať komu čítať rozprávky na dobrú noc.

Stehná mi pár dní hrali žlto-zeleno-fialovou trikolórou a začal som sa na streche ešte viac báť. Môj plat bol 8USD/h, zamestnávateľom a spolubývajúcim bol môj už v úvode spomenutý kamarát ešte z čias VŠ. Dlho som to nevydržal, nebola to práca pre mňa, začali nezhody, ktoré sa prenášali aj domov a tak som to po cca 10 týždňoch vzdal.

Moje ponaučenia:

Ak je Vašim chlebodarcom Váš priateľ, o chvíľku už nikto nevie, čo je ešte priateľstvo a čo pracovný vzťah nadriadeného k podriadenému.

Slovák v zahraničí sa v mojom slovníku udomácnil ako špeciálna odroda Slovákov, ktorí sú už beztak špeciálni.

Ak si myslíte, že niekoho dobre poznáte a je Váš priateľ na život a na smrť, skúste spolu bývať a zamyslite sa znovu. Možno ste mali pravdu.

Bývať s niekým je kvalitatívne vyššia forma vzťahu a nemusí sa podariť.

Bývať s náhodne zoskupenými ľudmi, ktorých spoločným menovateľom je predovšetkým ekonomická výhodnosť spoločného nájmu nemusí byť najlepší nápad. Nemá zmysel snažiť sa byť priateľ s každým, kto s Vami akurát zdieľa strechu nad hlavou :-)

Začiatok "freelancer" kariéry

So strechami je koniec, odhodlanie znie - nájsť si niečo "viac pri zemi". A čo najrýchlejšie, už som tu zhruba 5 mesiacov a ešte stále si na seba neviem ani zarobiť, nie to ešte splácať, či odkladať.

Čašník v Great Atlantic Grill Novo-otvorená reštaurácia, ľudia v manažmente majú veľké plány, očakávania a oči. Zariadenie riadi viacero ľudí naraz - kuchár, vlastníci, barmanka, každý s odlišnými predstavami. Pracujem tu počas raňajšej a obednej zmeny. Každú chvíľu meníme logo, farby, upravujeme menu, kuchyňa nedáva čašníkom vedieť, keď niečo nemáme - organizačný chaos. Ráno sa viackrát stáva, že načas neotvárame, lebo "kľúčoví ľudia" (tí s kľúčmi), zaspali. Zákazníci sa znechutene poberajú preč. Základ na reputáciu ako stvorený. Ak sa nám už aj podarí otvoriť a sme "busy" (máme "narváno"), ako sa tu populárne vraví, nemáme dostatok personálu, alebo nám chýbajú jedálne lístky, ktorých počet nedosahuje ani kapacitu na sedenie. Ľudia frustrovaní odchádzajú, lebo pridlho čakali. Frustrovaný som aj ja a po 7 týždňoch sa poberám hľadať štastie inde. Reštauráciu zatvorí o rok neskôr DEA (Drug Enforcement Agency - Agentúra pre dozor nad drogami), pre zistenú prítomnosť a distribúciu kokaínu....

Súvisiace články: Amerika holé baby - Internship v Georgii - začiatok púte(1)

Miroslav Babič

Miroslav Babič

Bloger 
  • Počet článkov:  61
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Absolvent Fakulty riadenia a informatiky ŽU (2003). Od marca 2004 do októbra 2008 pracoval a žil v Severnej Karolíne, USA. Už opäť doma. Ex redaktor a šéfredaktor univerzitného magazínu.Angažuje sa aj na blogu sociálna dynamika.WeatherReports.com Zoznam autorových rubrík:  Život v USAInšpiráciaTipy na dobré filmyRecepty z USAPhotographieSúkromnéNezaradenéBlbnutie a z dlhej chvíleKeď blog musí veľa zniesť

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu